SELAMAT DATANG. TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA BELOG CAPUK INI. (>_<)

kebaikan aloe vera!!!

malam2 begini wat entry tentang kesihatan,nk tahu pasaipa??aku tgh duduk tepek muka aku dgn daun aloe vera!!! sejuk seyh,segar je muka aku ni,harap2 dpt la hilang eyebag n blackcircles kat mata aku ni,ni sume pasal on9 smpai 3-4 pagi,pukul 7 da bangun x cukup tido...mata bergelau jer..mlm ni nk memanjakan mata aku dgn aloe vera..selain menyegarkan,korang check it out ar kebaikan2 yg len ok!!!

1. Kulit yang cantik dan sihat:
Pokok lidah buaya mengandungi Vitamin A, B, C dan E  baik untuk kulit.pokok lidah buaya memulihkan kulit ..
- penyembuhan dan mencantikkan kulit
- merangsang pengeluaran kolegen
- melembapkan
- mencegah penuaan dan pembalikan kulit.
2. Berkesan menurunkan berat badan:
Lemak akan terbakar apabila metabolisme bertambah. Metabolisme dapat ditingkatkan oleh enzim dan cuka.. Pembuatan Enzim dan cuka sebagai pemangkin bagi membantu penghadaman makanan dengan baik dan lebih berkesan. Ini boleh membantu anda membakar lebih banyak lemak dan mengurangkan berat badan.

3. Menyahtoksik:
Proses penghadaman yang tidak lengkap menyebabkan sebahagian protein membusuk didalam usus lalu membentuk bahan-bahan toksin. Apabila toksin-toksin ini memasuki aliran darah, ia melemahkan sistem imun dan menyumbang kepada banyak masalah kesihatan yang serius kerana mereka terkumpul pada tisu-tisu di sepanjang badan.

4. Meningkatkan Sistem Imun:
Fungsi utama enzim bermula daripada penghadaman aliran darah puing asing sebelum menjelajah ke tisu-tisu jasmani dan terus ke fungsi-fungsi lain. Satu keburukan apabila kekurangan enzim adalah ia boleh melemahkan sistem imun, ini menyumbang kepada penyakit, dan akhirnya membawa kepada penyakit-penyakit seperti kanser.
5. Meningkatkan tenaga batin bagi lelaki:
Tenaga baru dan kesihatan yang lebih baik akan membantu anda melaksanakan kehidupan seks yang lebih baik. Ia juga merangsang anda untuk meningkatkan sistem kelelakian, tanpa kesan sampingan seperti dadah sintetik.

6. Membantu melawan kanser:
Hampir semua patogen, termasuk sel-sel kanser, dilindungi oleh satu protein berpangkalan salutan atau “fibrin”, yang membuat ia sukar untuk sistem imun bagi mengenal pasti dan memusnahkan mereka. Salutan lendir ini boleh menjadi sehingga 15 kali lebih tebal daripada membran sel-sel normal itu. Ini ialah di mana enzim metabolik diperlukan . Pukal enzim-enzim ini adalah proteolisis, yang bermaksud mereka menyegerakan kerosakan protein-protein. Dalam kuantiti yang mencukupi, mereka menghadam perlindungan fibrin membran dan mendedahkan sel-sel kanser untuk sistem imun badan.

Oleh kerana pankreas menghasilkan kebanyakan daripada bekalan enzim untuk badan, penambahan enzim metabolik boleh menbantu organ yang terlalu kuat bekerja ini dan juga boleh membantu mencegah kenser.

7. Berkesan untuk merawat penyakit Diabetes:
Kencing manis adalah satu penyakit metabolisme yang biasa dihidapi oleh rakyat, dan ia boleh mewujudkan masalah yang serius.  Kajian menunjukan bahawa B1 dan B6 membantu mengawal diabetes (kencing manis).
Kajian membuktikan bahawa enzim penghadaman itu berkurangkan apabila berlakunya diabetes. Apabila terdapat enzim yang kurang dalam badan bagi membantu penghadaman dan memecahkan makanan kepada gula ringkas supaya badan boleh menyerap, darah gula itu menjadi terlalu tinggi dalam aliran darah, gula itu bertindak melekat-lekat pada sel dan struktur-struktur lain dalam badan dan ia menyebabkan kerosakkan saraf serat dalam badan.  

Enzim tambahan ini sangat berkesan untuk merawat penyakit diabetes kerana enzim ini meningkatkan tahap metabolisme dan membantu proses pencernaan serta membenarkan lebih banyak glukosa terurai dengan cekap.

2 ulasan:

  1. mata sy pon byk eyebag nih.berinci2 kot sbb tdo lbt.ahahahha ;)


    dlu msa skolah sy pon pkai aloe vera.tp gatal la.hihi

    BalasPadam
  2. mmg gatal ckit
    tp segar
    agak2 lendir da kering
    g ar cuci muka bersih2
    huhu
    =))

    BalasPadam

komen dengan tulusnya..ahakzzz~~~~